Motor

Marc Serra i Carles Checa, sisens al Rally Merzouga 2018

Marc Serra i Carles Checa, sisens al Rally Merzouga 2018
Marc Serra i Carles Checa juntament amb el seu SXS Polaris

Desprès de la primera participació al Merzouga Rally 2017, el passat mes d’Abril Marc Serra va tornar al desert africà.

L’aventura que va tornar a portar Serra al Marroc va sorgir de l’oportunitat de ser copilot de ni més ni menys un Campió del Món de Superbikes, Carles Checa. Tot i alguna dificultat de participar al Rally Merzouga amb un SXS Polaris de sèrie, l’equip format per Serra i Checa va finalitzar en una meritòria sisena posició.

Els qui coneixen Marc Serra saben que és un home d’aventures. Desprès de la seva participació l’any passat sabia que volia tornar però no tenia clar com, i és que la participació com a pilot té un alt cost.

Quan li va sorgir la oportunitat de poder ser copilot de Carles Checa no s’ho va pensar dos cops. Serra no tenia experiència en copilotar però si en navegar, és per això que es va tirar de cap a la piscina i va fer les maletes per participar en el seu segon Merzouga Rally.

Per una persona que esta acostumada a conduir, el fet de posar-se de copilot i refiar-se de l’altre persona costa, però segons Serra arribes a gaudir. “ Tu has de tenir clar el que fas, cap a on vas i el pilot ha de confiar molt en tu per no qüestionar-te, és una feina on pateixes però arribes a disfrutar”, comenta Serra.

Una part molt important és com transmets les indicacions, ja que han de ser exactes i ràpides. “La comunicació és molt important, no pots donar voltes al que vols dir, ho has de dir ràpid i clar perquè no hi hagi malentesos”, explica el bomber d’Avià.

Ja en qüestions purament competitives, durant el Rally, Serra i Checa van patir una mica de tot. Tenint en conte que competien amb un SXS Polaris de sèrie, és a dir, no molt competitiu, van realitzar les dues primeres etapes sense cap complicació, inclús acabant tercers en la primera etapa.

WhatsApp Image 2018-04-20 at 16.34.05

 Ja a partir de l’etapa 3 van trencar el variador i com a conseqüència les marxes curtes se’ls hi quedaven clavades i a les llargues no arribaven. A la quarta etapa van agafar una llengua de duna, la suspensió els va fer de “tope” i els va llençar de cul fent-los fer una tombarella. Conseqüentment se’ls hi va trencar els suports del motor i van tenir complicacions amb el tub d’escapament. Tot i aquestes dificultats, van aconseguir arribar a meta per poder afrontar la cinquena i última etapa.

Amb sortida tipus motocròs, van sortir amb moltes ganes per poder atrapar als de davant, però a només un quilòmetre d’arribar a meta, van tornar a bolcar però sense cap conseqüències per poder finalitzar bé el seu primer Rally Merzouga en la sisena posició.

Una posició molt positiva tot i pilotar un vehicle de sèrie i ser el primer cop que competien pilot i copilot junts. “Ens faltava potència però ho intentàvem salvar amb la navegació, molts cops ens passaven cotxes a grans velocitats però desprès es perdien i els tornàvem a passar. Això vol dir que amb un cotxe amb més potència segur que haguéssim millorat aquesta sisena posició”, avalua Marc Serra.

Tot i valorar aquesta experiència molt positivament, si preguntem a Serra entre ser copilot o pilot, el d’Avià segueix triant la moto.

Carles Checa Copilot Marc Serra Rally Merzouga

Comentaris