Motor

Marc Coma: “El Dakar 2018 té tots els ingredients necessaris per ser una edició històrica”

Marc Coma: “El Dakar 2018 té tots els ingredients necessaris per ser una edició històrica”
Marc Coma durant el Dakar 2017. ASO/F.FLAMAND

A poques setmanes de que comenci el Dakar que es disputarà del 6 al 22 de Gener amb sortida a Lima (Perú) i arribada a Córdoba (Argentina), el seu director esportiu, Marc Coma ha parlat sobre el recorregut de la 40º edició de la prova més dura del món del motor.

El desert de Perú amb quilòmetres de sorra i dunes, l’altura de Bolívia i les mítiques etapes d’Argentina com Salta, Belén, Fiambalá o San Juan, son els plats fors que el 5 cops guanyador del Dakar ha “cuinat” pels 525 inscrits d’aquesta edició.

Marc Coma, ha admès aquest matí a Barcelona que li hauria agradat molt córrer el Dakar que ell i el seu equip han preparat. “ Aquesta edició té tots els ingredients necessaris per què sigui un Dakar històric, a l’altura del seu 40º aniversari. Estic molt content amb el resultat final i amb moltes ganes de que comenci, ara només falta que les condicions meteorològiques estiguin al nostre favor”, comenta el d’Avià.

5872b

Un dels grans trets de la 10º edició del Dakar a Sud-Amèrica són els diferents ordres de sortida en les 14 etapes. A l’etapa 2, els primers en sortir seran els cotxes, en la 4 es farà una sortida en línia per tal d’agregar emoció (15 motos, 4 cotxes i 2 camions) i a la 5 hi haurà dues etapes simultànies a l’estil Baja Aragón.

Per tal de fer aquests tipus de canvis, Coma sempre treballa a prop dels participants i els equips, “intentem escolar a tothom, tot i que a vegades no es pot aplicar tot el que ens demanen. Ara bé, per exemple, la gran majoria està d’acord en que la navegació sigui una part molt important”, argumenta el d’Avià. I és que el 2018 també és l’any de la confirmació dels canvis en la navegació i GPS que Coma va introduir en l’anterior edició.

A nivell competitiu, Coma no veu un candidat fort pel que fa a les motos, “no hi ha cap candidat clar, per exemple, el guanyador vigent, Sam Sunderland, ha fet una temporada una mica fràgil, igual que el seu company d’equip Toby Price, i Joan Barreda també ha tingut una temporada fluixa i amb varies lesions”,  explica Coma.

On si veu més destacats és en els cotxes, “Peugeot tenen certa avantatge però gràcies al nou reglament es veurà com evolucionen els Mini i del Toyota de Al-Attiyah, pilot que no podem deixar de banda” apunta Coma. I és que per tal d’igualar el potencial dels vehicles, els 4×4 (Toyota y Mini) tindran menys pes i un major recorregut de suspensió per així disminuir l’avantatge amb els Peugeot a fora pistes.

Dakar Marc Coma Rally Dakar Rally Dakar 2018

Comentaris